Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Scenariusze

Higiena okresu dojrzewania -zajęcia z podziałem na grupy


Przez Monika, 17 Marzec, 2010
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Higiena okresu dojrzewania -zajęcia z podziałem na grupy

  • Dom moich marzeń
  • W górę
  • Abstynencja seksualna

Omawiane tematy:

1. Higiena i fizjologia skóry.
Skóra bierze udział w percepcji bodźców, termoregulacji organizmu (pocenie się), mechanizmach obronnych, melanogenezie( wytwarzaniu barwnika skóry), gospodarce witaminowo- mineralnej(produkcja witaminy D)oraz gospodarce tłuszczowej.

Wyjaśnienie fizjologii zjawisk pocenia się i natłuszczania skóry:
- pocenie się ma na celu utrzymanie optymalnej temperatury ciała 36,6 stopnia C. Nadmierne pocenie się w warunkach wzmożonego wysiłku ma na celu obniżenie temperatury i zabezpieczenie organizmu przed przegrzaniem.
-wytwarzanie warstwy tłuszczu przez gruczoły łojowe skóry (2g/doba) zabezpiecza skórę przed warunkami środowiska(deszcz, wiatr, niska temperatura) ponadto warstwa tłuszczu na rękach poprawia ich zdolności chwytne.

Wykonaj proste doświadczenie:
Pranie ręczne skarpetek w mocnym detergencie (mydło, proszek do prania)
Usunięta warstwa tłuszczu z rąk powoduje wrażenie dyskomfortu i znacznie upośledza zdolności chwytne drobnych przedmiotów.

Okres dojrzewania to często rozchwiana gospodarka hormonalna, która powoduje nadmierne pocenie się i przetłuszczanie skóry. Kiedy mamy do czynienia z takim zjawiskiem istnieje ryzyko pojawienie się trądziku młodzieńczego, który w okresie dojrzewania staje się dość powszechnym zjawiskiem.
Burza mózgów:
Jak dbać o skórę aby zminimalizować ryzyko pojawienia się trądziku młodzieńczego.

Co zrobić w sytuacji, kiedy trądzik młodzieńczy mimo prawidłowej higieny skóry pojawia się?
-wizyta u dermatologa i konsultacja lekarska

2. Omówienie prawidłowej higieny zębów.
3. Omówienie prawidłowej higieny włosów.
4. Omówienie zasad higieny intymnej (miesiączka, codzienna zmiana bielizny)
5. Stworzenie listy kosmetyków niezbędnych w utrzymaniu higieny ciała.

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
    • Dom moich marzeń
    • Higiena okresu dojrzewania -zajęcia z podziałem na grupy
    • Abstynencja seksualna
    • Blaski i cienie koleżeństwa.
    • Cechy charakteru
    • Co to znaczy być dobrą koleżanką/kolegą i przyjacielem?
    • Dojrzewanie - co się ze mną dzieje?
    • Dojrzewanie chłopców
    • Dziewczęta – dojrzewanie
    • Higiena okresu dojrzewania
    • I wy studiujecie w "Akademii Dobra"
    • Ja w grupie rówieśniczej
    • Jak nie zgubić się w hipermarkecie życia.
    • Moje ciało zasługuje na szacunek
    • NIe zgadzam się na przemoc
    • Narkotyki - dlaczego Nie!
    • Nasze domowe tradycje i zwyczaje.
    • Odmienność płci – urokiem i wzajemnym uzupełnianiem się
    • Odpowiedzialność za słowo
    • Oswajanie antykoncepcji
    • Oswoić nieśmiałość
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi.
    • Pytania zadawane na lekcjach wdż
    • Rodzi się człowiek
    • Rodzi się człowiek.
    • Rodzina w życiu człowieka
    • Rola kobiety i mężczyzny w życiu rodziny.
    • Rozmawiamy o dojrzewaniu: poprawne nazewnictwo.
    • Rozsądne gospodarowanie pieniędzmi
    • Rozwiązywanie konfliktów.
    • Sfera intymności sferą bezpieczeństwa
    • Sposoby porozumiewania się.
    • Telewizja konkurentką naszej wyobraźni.
    • Trudny okres dojrzewania
    • Ukryty zabójca – Aids
    • W kręgu koleżanek i kolegów
    • Wzór scenariusza zajęć
    • Zakażenie wirusem HIV – rozwiązywanie codziennych problemów
    • Zrozumieć Rodziców - zrozumieć siebie
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska