Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Scenariusze

Moje ciało zasługuje na szacunek


Przez Monika, 17 Maj, 2010
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Moje ciało zasługuje na szacunek

  • Jak nie zgubić się w hipermarkecie życia.
  • W górę
  • NIe zgadzam się na przemoc

Realizowane treści podstawy programowej:

Higiena okresu dojrzewania.
Prawo człowieka do intymności i ochrona tego prawa; postawy asertywne.
Istota koleżeństwa i przyjaźni, wzajemny szacunek, udzielanie sobie pomocy, współpraca, empatia.
Odpowiedzialność za własny rozwój. Samowychowanie.

Metody:
mini wykład, burza mózgów, mapa myśli

czas:45 minut

Rysujemy wspólnie na tablicy mapę myśli.

1. Higiena ciała
- odżywianie
- sen
- odpowiednia dieta

2. Ubiór
- odpowiedni do pory roku
- odpowiedni do wieku
- sytuacji i miejsca
- makijaż

3. Agresja:
- fizyczna niebezpieczne sytuacje na które często i bezmyślnie narażamy się. Przykłady: przebieganie na czerwonym świetle, brak zasad fair-play podczas zajęć ruchowych, jazda na rowerze, rolkach i nartach bez kasku.
* Zwracam uwagę na wpływ substancji psychoaktywnych (alkoholu i narkotyków) na decyzje podjęcia ryzykownych zachowań.
- werbalna: przekleństwa, używanie wulgarnego języka określającego części ciała, wulgarne dowcipy, obmawianie
- medialna: fotografowanie i kręcenie filmów bez zgody, pisanie blogów i udostępnianie ich treści w internecie.

4. Akceptowalne stopnie bliskości:
- rodzina
- koleżanka i kolega
- obca osoba

Burza mózgów:
Jak bronić się, gdy ktoś przekracza wyznaczone przez nas granice bliskości?

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
    • Dom moich marzeń
    • Higiena okresu dojrzewania -zajęcia z podziałem na grupy
    • Abstynencja seksualna
    • Blaski i cienie koleżeństwa.
    • Cechy charakteru
    • Co to znaczy być dobrą koleżanką/kolegą i przyjacielem?
    • Dojrzewanie - co się ze mną dzieje?
    • Dojrzewanie chłopców
    • Dziewczęta – dojrzewanie
    • Higiena okresu dojrzewania
    • I wy studiujecie w "Akademii Dobra"
    • Ja w grupie rówieśniczej
    • Jak nie zgubić się w hipermarkecie życia.
    • Moje ciało zasługuje na szacunek
    • NIe zgadzam się na przemoc
    • Narkotyki - dlaczego Nie!
    • Nasze domowe tradycje i zwyczaje.
    • Odmienność płci – urokiem i wzajemnym uzupełnianiem się
    • Odpowiedzialność za słowo
    • Oswajanie antykoncepcji
    • Oswoić nieśmiałość
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi.
    • Pytania zadawane na lekcjach wdż
    • Rodzi się człowiek
    • Rodzi się człowiek.
    • Rodzina w życiu człowieka
    • Rola kobiety i mężczyzny w życiu rodziny.
    • Rozmawiamy o dojrzewaniu: poprawne nazewnictwo.
    • Rozsądne gospodarowanie pieniędzmi
    • Rozwiązywanie konfliktów.
    • Sfera intymności sferą bezpieczeństwa
    • Sposoby porozumiewania się.
    • Telewizja konkurentką naszej wyobraźni.
    • Trudny okres dojrzewania
    • Ukryty zabójca – Aids
    • W kręgu koleżanek i kolegów
    • Wzór scenariusza zajęć
    • Zakażenie wirusem HIV – rozwiązywanie codziennych problemów
    • Zrozumieć Rodziców - zrozumieć siebie
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska