Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Scenariusze

Zakażenie wirusem HIV – rozwiązywanie codziennych problemów


Przez Monika, 9 Wrzesień, 2010
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Zakażenie wirusem HIV – rozwiązywanie codziennych problemów

  • Wzór scenariusza zajęć
  • W górę
  • Zrozumieć Rodziców - zrozumieć siebie

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Małe grupy uczniów, mają za zadanie dopasować do określonego scenariusza zdarzeń potencjalną drogę zakażenia wirusem HIV lub innymi chorobami przenoszonymi przy pomocy krwi.
W każdej historii:
1.Określ problem
2.Znajdź wszystkie potencjalne rozwiązania
3.Spróbuj przewidzieć konsekwencje każdego z działań
4.Wybierz najlepsze rozwiązanie problemu.

Historia pierwsza.

Robert przeprowadził się do nowej miejscowości. Wcale mu się to nie podobało, ale jego tata zmienił pracę i on sam nie miał wyboru. Pierwsze dni były okropne, wszystko nowe, koledzy w szkole wydawali się niedostępni. Ale kiedyś na długiej przerwie w szkole zaczęli rozmawiać o wspólnym ulubionym filie Władca Pierścieni, okazało się, ze nowi koledzy są bardziej sympatyczni niż wydawało się na początku. Na dodatek zaprosili go do przyłączenia się do ich paczki.
Po południu poszli do parku i nowi koledzy zaproponowali mu aby starym indiańskim zwyczajem zawarli braterstwo krwi.
Każdy miał nakłuć szpilką kciuk i zmieszać krew wszystkich na foli i potem przyłożyć swój zraniony kciuk do wspólnej krwi.
Co powinien zrobić Robert?

Historia druga
Marek i Jurek grali w jednej drużynie w piłkę nożną. Przeciwnik kopnął mocno piłkę a piłka z dużą siłą uderzyła w twarz Marka. Z jego nosa zaczęła lecieć krew.
Co powinien zrobić Jurek?

Historia trzecia

Patrycja dostała skierowanie od lekarza i musi zrobić badanie krwi. Martwi się bardzo, ponieważ w szkole uczyła się, że wirus HIV wywołujący AIDS jest przenoszony z krwią.
Boi się iść na badanie.
Co powinna zrobić Patrycja?

Historia czwarta

Marzeniem Oli jest piercing brwi. Długo błagała rodziców o zgodę. W końcu bardzo niechętnie zgodzili się i tylko na czas wakacji. Uzbierała potrzebną kwotę i teraz powinna wybrać miejsce gdzie to zrobi.
Co powinna zrobić Ola?

Historia piąta

Kaśka została zaproszona na urodziny do swojej Ani. Po zabawie wszystkie dziewczynki miały zostać i nocować. Kiedy rodzice Ani poszli spać, dziewczynki wymyśliły, że przekłują sobie uszy tą samą igłą. Viola zapewniała je,że to wcale nie będzie bolało.
Co powinna zrobić Kaśka.

Historia szósta

Kiedy Michał wracał do domu w piaskownicy zauważył porzucona strzykawkę z igłą.
Co powinien zrobić?

Historia siódma

Na jesiennym ognisku na działce Tomka, było bardzo dużo komarów.
Tomek po powrocie do domu zauważył cztery ślady po ukąszeniu.
Co powinien zrobić Tomek.

Historia ósma

Na urodzinach starszego brata Adam zauważył, że jeden z chłopaków wyciągnął podejrzane tabletki i próbował poczęstować swojego kumpla.
Co powinien zrobić Adam.

Historia dziewiąta

Oskar dowiedział się, że w okolicy gdzie mieszka powstanie dom w którym będą mieszkać nosiciele wirusa HIV. Zaczął się martwić bo to oznaczało, że będzie ich spotykać codziennie.
Co powinien zrobić Oskar.

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
    • Dom moich marzeń
    • Higiena okresu dojrzewania -zajęcia z podziałem na grupy
    • Abstynencja seksualna
    • Blaski i cienie koleżeństwa.
    • Cechy charakteru
    • Co to znaczy być dobrą koleżanką/kolegą i przyjacielem?
    • Dojrzewanie - co się ze mną dzieje?
    • Dojrzewanie chłopców
    • Dziewczęta – dojrzewanie
    • Higiena okresu dojrzewania
    • I wy studiujecie w "Akademii Dobra"
    • Ja w grupie rówieśniczej
    • Jak nie zgubić się w hipermarkecie życia.
    • Moje ciało zasługuje na szacunek
    • NIe zgadzam się na przemoc
    • Narkotyki - dlaczego Nie!
    • Nasze domowe tradycje i zwyczaje.
    • Odmienność płci – urokiem i wzajemnym uzupełnianiem się
    • Odpowiedzialność za słowo
    • Oswajanie antykoncepcji
    • Oswoić nieśmiałość
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi.
    • Pytania zadawane na lekcjach wdż
    • Rodzi się człowiek
    • Rodzi się człowiek.
    • Rodzina w życiu człowieka
    • Rola kobiety i mężczyzny w życiu rodziny.
    • Rozmawiamy o dojrzewaniu: poprawne nazewnictwo.
    • Rozsądne gospodarowanie pieniędzmi
    • Rozwiązywanie konfliktów.
    • Sfera intymności sferą bezpieczeństwa
    • Sposoby porozumiewania się.
    • Telewizja konkurentką naszej wyobraźni.
    • Trudny okres dojrzewania
    • Ukryty zabójca – Aids
    • W kręgu koleżanek i kolegów
    • Wzór scenariusza zajęć
    • Zakażenie wirusem HIV – rozwiązywanie codziennych problemów
    • Zrozumieć Rodziców - zrozumieć siebie
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska