Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Karty pracy

Jak umiejętnie zagospodarować swój czas


Przez Monika, 27 Kwiecień, 2011
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Jak umiejętnie zagospodarować swój czas

  • Jak powiedzieć nie ;)
  • W górę
  • Jestem asertywny

Jak umiejętnie zagospodarować swój czas.

Ćwiczenie pomaga i uczy jak umiejętnie zagospodarować swój czas.

Do każdego punktu podaj przykład z życia, w którym ta reguła dobrze działa.
1.Zadania, które masz wykonać uszereguj zaczynając od najważniejszych.
2.Spróbuj skoncentrować się na sprawach najpilniejszych, nie na dawnych porażkach, albo problemach, które prawdopodobnie napotkasz po drodze.
3.Nie rób kilku rzeczy w jednym czasie.
4.Skoncentruj się na pracy, zmniejsz ilość przerw w trakcie jej wykonywania
5.Duże zadania podziel na kilka etapów
6.Każdego dnia przeznacz trochę czasu na relaks, w którym nikt nie będzie przeszkadzał ani absorbował twojej uwagi
7.„Śpiesz się powoli” powiedzenie to oznacza pracę w optymalnym tempie. Pamiętaj czasami wolniejsze tempo przynosi lepsze rezultaty niż gorączkowy pośpiech.
8.Przy układaniu planu zadań do wykonania bądź elastyczny. Zawsze pamiętaj, że mogą zdarzyć się rzeczy nieprzewidziane. Kiedy jakieś nieprzewidziane wydarzenie będzie miało miejsce zachowaj spokój i zimną krew. Nie panikuj.
9.Planuj swój dzień z kalendarzem. Zapisuj w nim ważne informacje.
10.Zastanawiaj się nad celami, do których zmierzasz. Naucz się modyfikować swoje plany stosownie do potrzeb.
11.Staraj się tak realizować swoje zadania, aby dzień zakończyć poczuciem sukcesu.

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
    • "Zróbmy to" - asertywna odmowa
    • "Zły dotyk"
    • AIDS
    • Analiza konfliktu
    • Balon złości - Uwaga - nie wytrzymam!
    • Cechy charakteru - Bingo
    • Czerwone światło
    • Czy jesteś gotowy, aby zostać rodzicem?
    • Dlaczego lubię być dziewczyną? Dlaczego lubię być chłopcem?
    • Dojrzewanie
    • Drzewo decyzyjne
    • Emocje - dobre i złe
    • Historia warta przeczytania
    • Jak powiedzieć nie ;)
    • Jak umiejętnie zagospodarować swój czas
    • Jestem asertywny
    • Kobieta, powinna/może: Mężczyzna powinien /może:
    • Krytyka może być konstruktywna
    • Krzyżówka - Rodzina
    • List do siebie
    • Mój autoportret - jestem, potrafię, lubię....
    • Mój chłopak/dziewczyna to osoba, która:
    • Nieszczęśliwa dziewczyna
    • Ocena zajęć
    • Od Ciebie nauczyłem się;)
    • Odcisk ręki
    • Przyjaźń i wartości w życiu
    • Sprawdź co o mnie wiesz?
    • Strategie umiejętnego gospodarowania czasem
    • Sztuka skutecznego odmawiania
    • Telewizja w moim życiu
    • Teraz, kiedyś, wkrótce...
    • To już umiem
    • Worek z marzeniami
    • Zareklamuj siebie:)
    • Zaufanie
    • Zróbmy „to” – Asertywna odmowa - ćwiczenie
    • Złości mnie…..
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska