Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Karty pracy

Odcisk ręki


Przez Monika, 22 luty, 2012
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Odcisk ręki

  • Od Ciebie nauczyłem się;)
  • W górę
  • Przyjaźń i wartości w życiu

Cele ćwiczenia:
1. Zrozumieć, że ludzie mają pozytywny wpływ na moje życie
2. Poznać i zrozumieć, jakie wartości mają wpływ na nasze życie

Spotykamy różne osoby, które mają wpływ na nasze życie. Czasami jesteśmy świadomi tego wpływu, czasem spotkania z tymi osobami mijają niezauważenie. To ćwiczenie daje szansę na zastanowienie się i ocenę, w jaki sposób inni mogą na nas mieć wpływ.

Pytania pomocnicze.
1. Czy kiedy ktoś wywiera pozytywny wpływ na Twoje życie, mówisz mu o tym.
2. Jakie podobieństwa znajdujesz wśród ludzi, wywierających na Ciebie największy wpływ?
3. Jak myślisz, jaki Ty masz wpływ na czyjeś życie i postępowanie?
4. Co sprawia, że pewne spotkania z ludźmi pamiętamy bardzo dobrze, a inne znikają z naszej pamięci szybko?

Wystawa prac i dyskusja miedzy uczniami na temat, jacy ludzie wpływają i jacy powinni mieć wpływ na nasze życie.

Materiały;
Papier, kredki, dobry humor

Ćwiczenie:
Na kartce A4 odrysowujemy swoją dłoń. Kolejno ponumeruj palce zaczynając od kciuka, 1, 2, 3, 4 i 5.

Na palcach narysowanej ręki napisz:
1. Imię osoby, którą najbardziej lubisz
2. Imię osoby, którą znasz i myślisz, że możesz najwięcej od niej się nauczyć
3. Imię osoby, którą znasz i myślisz, że ma największe zdolności przywódcze
4. Wybierz imię osoby z tych trzech, które wyżej wymieniłeś/aś, która ma najwięcej chęci w poznawaniu świata
5. Trzy słowa, które chciałbyś, aby użyto w opisie Twojej osoby

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
    • "Zróbmy to" - asertywna odmowa
    • "Zły dotyk"
    • AIDS
    • Analiza konfliktu
    • Balon złości - Uwaga - nie wytrzymam!
    • Cechy charakteru - Bingo
    • Czerwone światło
    • Czy jesteś gotowy, aby zostać rodzicem?
    • Dlaczego lubię być dziewczyną? Dlaczego lubię być chłopcem?
    • Dojrzewanie
    • Drzewo decyzyjne
    • Emocje - dobre i złe
    • Historia warta przeczytania
    • Jak powiedzieć nie ;)
    • Jak umiejętnie zagospodarować swój czas
    • Jestem asertywny
    • Kobieta, powinna/może: Mężczyzna powinien /może:
    • Krytyka może być konstruktywna
    • Krzyżówka - Rodzina
    • List do siebie
    • Mój autoportret - jestem, potrafię, lubię....
    • Mój chłopak/dziewczyna to osoba, która:
    • Nieszczęśliwa dziewczyna
    • Ocena zajęć
    • Od Ciebie nauczyłem się;)
    • Odcisk ręki
    • Przyjaźń i wartości w życiu
    • Sprawdź co o mnie wiesz?
    • Strategie umiejętnego gospodarowania czasem
    • Sztuka skutecznego odmawiania
    • Telewizja w moim życiu
    • Teraz, kiedyś, wkrótce...
    • To już umiem
    • Worek z marzeniami
    • Zareklamuj siebie:)
    • Zaufanie
    • Zróbmy „to” – Asertywna odmowa - ćwiczenie
    • Złości mnie…..
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska