Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Karty pracy

List do siebie


Przez Monika, 23 Kwiecień, 2012
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki List do siebie

  • Krzyżówka - Rodzina
  • W górę
  • Mój autoportret - jestem, potrafię, lubię....

Trudne ćwiczenie. Przyznam, że jeszcze nie pracowałam z uczniami w ten sposób, ale im dłużej się zastanawiam tym bardziej wydaje się sensowne. Otóż proponuję, aby na jednej z lekcji uczniowie napisali całkowicie poważny list do siebie.

Na ładnej papeterii, zastanowili się i starannie napisali:
- co zaplanowali
- co chcieliby osiągnąć w ciągu najbliższego roku kalendarzowego

Zaklejone koperty z naklejonymi znaczkami należy zebrać, przechować i w następnym roku wysłać bądź wręczyć zależnie od naszej umowy z uczniami.

Materiały i metody

-papeteria
-koperta ze znaczkiem (zależnie od umowy z uczniami)
-długopis

Praca powinna być wykonana samodzielnie. Sądzę, że najlepsze efekty osiągniemy, kiedy klasa będzie podzielona a grupy.
W trakcie wprowadzenia do ćwiczenia trzeba podkreślić aby uczniowie potraktowali ją poważnie.
Argumentując, że często dłużej zastanawiają się nad dopasowaniem nowej fryzury, czy w jaki sposób spędzą wolny czas, niż nad wyborem szkoły do której chcą uczęszczać albo jak postępować, aby pracować w wymarzonym zawodzie.

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
    • "Zróbmy to" - asertywna odmowa
    • "Zły dotyk"
    • AIDS
    • Analiza konfliktu
    • Balon złości - Uwaga - nie wytrzymam!
    • Cechy charakteru - Bingo
    • Czerwone światło
    • Czy jesteś gotowy, aby zostać rodzicem?
    • Dlaczego lubię być dziewczyną? Dlaczego lubię być chłopcem?
    • Dojrzewanie
    • Drzewo decyzyjne
    • Emocje - dobre i złe
    • Historia warta przeczytania
    • Jak powiedzieć nie ;)
    • Jak umiejętnie zagospodarować swój czas
    • Jestem asertywny
    • Kobieta, powinna/może: Mężczyzna powinien /może:
    • Krytyka może być konstruktywna
    • Krzyżówka - Rodzina
    • List do siebie
    • Mój autoportret - jestem, potrafię, lubię....
    • Mój chłopak/dziewczyna to osoba, która:
    • Nieszczęśliwa dziewczyna
    • Ocena zajęć
    • Od Ciebie nauczyłem się;)
    • Odcisk ręki
    • Przyjaźń i wartości w życiu
    • Sprawdź co o mnie wiesz?
    • Strategie umiejętnego gospodarowania czasem
    • Sztuka skutecznego odmawiania
    • Telewizja w moim życiu
    • Teraz, kiedyś, wkrótce...
    • To już umiem
    • Worek z marzeniami
    • Zareklamuj siebie:)
    • Zaufanie
    • Zróbmy „to” – Asertywna odmowa - ćwiczenie
    • Złości mnie…..
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska