Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Karty pracy

Strategie umiejętnego gospodarowania czasem


Przez Monika, 20 luty, 2011
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Strategie umiejętnego gospodarowania czasem

  • Sprawdź co o mnie wiesz?
  • W górę
  • Sztuka skutecznego odmawiania

Kilka sposobów do omówienia z uczniami jak planować swój czas efektywnie.

1. Zastanów się i ułóż stojące przed Tobą zadania od najbardziej do najmniej ważnych. Napisz ile czasu możesz na nie przeznaczyć.
2. Skoncentruj się na najważniejszych zadaniach, a nie na dawnych porażkach czy problemach, które mogą się pojawić
3. Nie rób kilku rzeczy naraz.
4. Zmniejsz ilość przerw w pracy.
5. Kiedy masz do wykonanie duże zadanie, staraj realizować się je etapowo.
6. Każdego dnia przeznacz trochę czasu na relaks. Wygospodaruj sobie godzinę „świętego spokoju” – tylko dla siebie.
7. Zapamiętaj powiedzenie –„śpiesz się powoli”. Pracuj w optymalnym dla siebie tempie. Czasami wolniejsze tempo pracy jest lepsze od gorączkowego pośpiechu.
8. Bądź elastyczny w planowaniu swojego czasu. Zarezerwuj sobie trochę czasu na załatwienie spraw, których nie jesteś w stanie przewidzieć. Ważne jest, abyś nauczył się zachować spokój w nieprzewidywalnych sytuacjach.
9. Naucz się prowadzić kalendarz swoich zajęć. Planuj na piśmie zadania na dzień następny.
10. Zastanów się nad obranymi celami modyfikuj je w razie potrzeby.
11. Pamiętaj, że niektórych zadań nie musisz realizować w ciągu jednego dnia. Rozłóż je w czasie.
12. Realizuj swoje cele tak, aby pod koniec dnia mieć poczucie sukcesu.

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
    • "Zróbmy to" - asertywna odmowa
    • "Zły dotyk"
    • AIDS
    • Analiza konfliktu
    • Balon złości - Uwaga - nie wytrzymam!
    • Cechy charakteru - Bingo
    • Czerwone światło
    • Czy jesteś gotowy, aby zostać rodzicem?
    • Dlaczego lubię być dziewczyną? Dlaczego lubię być chłopcem?
    • Dojrzewanie
    • Drzewo decyzyjne
    • Emocje - dobre i złe
    • Historia warta przeczytania
    • Jak powiedzieć nie ;)
    • Jak umiejętnie zagospodarować swój czas
    • Jestem asertywny
    • Kobieta, powinna/może: Mężczyzna powinien /może:
    • Krytyka może być konstruktywna
    • Krzyżówka - Rodzina
    • List do siebie
    • Mój autoportret - jestem, potrafię, lubię....
    • Mój chłopak/dziewczyna to osoba, która:
    • Nieszczęśliwa dziewczyna
    • Ocena zajęć
    • Od Ciebie nauczyłem się;)
    • Odcisk ręki
    • Przyjaźń i wartości w życiu
    • Sprawdź co o mnie wiesz?
    • Strategie umiejętnego gospodarowania czasem
    • Sztuka skutecznego odmawiania
    • Telewizja w moim życiu
    • Teraz, kiedyś, wkrótce...
    • To już umiem
    • Worek z marzeniami
    • Zareklamuj siebie:)
    • Zaufanie
    • Zróbmy „to” – Asertywna odmowa - ćwiczenie
    • Złości mnie…..
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska