Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Scenariusze

Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.


Przez Monika, 31 Styczeń, 2011
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.

  • Oswoić nieśmiałość
  • W górę
  • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi.

Cel zajęć: akceptacja swojej sylwetki i swojego ciała

1.Uczniowie siadają w okręgu i każdy z nich kończy zdanie:
,,Ostatnio byłem/byłam zadowolona z…’’

2. Wyobraź sobie, że w odwiedziny do Was wybiera się krewna, która całe życie mieszkała w Stanach Zjednoczonych. Musisz wyjść po nią na lotnisko. Oczywiście wysłałeś jej swoje zdjęcie , ale krewna prosi o twój opis tak, aby mogła cię rozpoznać. Napisz kilka zdań o sobie ( wzrost, wygląd, sylwetka, kształt nosa, kolor oczu, włosów)
Kiedy każdy uczeń przygotuje swój autoportret nauczyciel pyta czy są jakieś cechy wyglądu, które zostały pominięte w opisie. Jeśli tak to należy wyjaśnić dlaczego?

3. Dokończ zdanie:
Nie jestem ideałem, ale mogę pochwalić się:
- wyjątkowym intelektem
- pięknym nosem
- zgrabnymi nogami
- szczerym uśmiechem
- poczuciem humoru
- ze mną nie można się nudzić
- zawsze ci pomogę
-
-
4. Zastanów się, co pomogło osiągnąć sukces w życiu:
- Jurkowi Owsiakowi
- Stephen Hawking
- Janinie Ochojskiej
- Wisławie Szymborskiej

5. Każdy uczeń dostaje naszkicowaną sylwetkę ( chłopcy – męską, dziewczęta – kobiecą ) z prośbą o zaznaczenie miejsc na ciele które chcieliby zmienić.

Najprawdopodobniej uczniowie zaznaczą: kolor włosów, kształt nosa, wzrost, sylwetka.
Wyciągając wnioski należy zaznaczyć, że na życie i podejmowane decyzje większy wpływ niż kształt nosa ma wiedza, wyobraźnia i umiejętność podejmowania decyzji.

km.png (8.71 KB)
men.png (65.34 KB)
  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
    • Dom moich marzeń
    • Higiena okresu dojrzewania -zajęcia z podziałem na grupy
    • Abstynencja seksualna
    • Blaski i cienie koleżeństwa.
    • Cechy charakteru
    • Co to znaczy być dobrą koleżanką/kolegą i przyjacielem?
    • Dojrzewanie - co się ze mną dzieje?
    • Dojrzewanie chłopców
    • Dziewczęta – dojrzewanie
    • Higiena okresu dojrzewania
    • I wy studiujecie w "Akademii Dobra"
    • Ja w grupie rówieśniczej
    • Jak nie zgubić się w hipermarkecie życia.
    • Moje ciało zasługuje na szacunek
    • NIe zgadzam się na przemoc
    • Narkotyki - dlaczego Nie!
    • Nasze domowe tradycje i zwyczaje.
    • Odmienność płci – urokiem i wzajemnym uzupełnianiem się
    • Odpowiedzialność za słowo
    • Oswajanie antykoncepcji
    • Oswoić nieśmiałość
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi.
    • Pytania zadawane na lekcjach wdż
    • Rodzi się człowiek
    • Rodzi się człowiek.
    • Rodzina w życiu człowieka
    • Rola kobiety i mężczyzny w życiu rodziny.
    • Rozmawiamy o dojrzewaniu: poprawne nazewnictwo.
    • Rozsądne gospodarowanie pieniędzmi
    • Rozwiązywanie konfliktów.
    • Sfera intymności sferą bezpieczeństwa
    • Sposoby porozumiewania się.
    • Telewizja konkurentką naszej wyobraźni.
    • Trudny okres dojrzewania
    • Ukryty zabójca – Aids
    • W kręgu koleżanek i kolegów
    • Wzór scenariusza zajęć
    • Zakażenie wirusem HIV – rozwiązywanie codziennych problemów
    • Zrozumieć Rodziców - zrozumieć siebie
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska