Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.

Cel zajęć: akceptacja swojej sylwetki i swojego ciała

1.Uczniowie siadają w okręgu i każdy z nich kończy zdanie:
,,Ostatnio byłem/byłam zadowolona z…’’

2. Wyobraź sobie, że w odwiedziny do Was wybiera się krewna, która całe życie mieszkała w Stanach Zjednoczonych. Musisz wyjść po nią na lotnisko. Oczywiście wysłałeś jej swoje zdjęcie , ale krewna prosi o twój opis tak, aby mogła cię rozpoznać. Napisz kilka zdań o sobie ( wzrost, wygląd, sylwetka, kształt nosa, kolor oczu, włosów)
Kiedy każdy uczeń przygotuje swój autoportret nauczyciel pyta czy są jakieś cechy wyglądu, które zostały pominięte w opisie. Jeśli tak to należy wyjaśnić dlaczego?

3. Dokończ zdanie:
Nie jestem ideałem, ale mogę pochwalić się:
- wyjątkowym intelektem
- pięknym nosem
- zgrabnymi nogami
- szczerym uśmiechem
- poczuciem humoru
- ze mną nie można się nudzić
- zawsze ci pomogę
-
-
4. Zastanów się, co pomogło osiągnąć sukces w życiu:
- Jurkowi Owsiakowi
- Stephen Hawking
- Janinie Ochojskiej
- Wisławie Szymborskiej

5. Każdy uczeń dostaje naszkicowaną sylwetkę ( chłopcy – męską, dziewczęta – kobiecą ) z prośbą o zaznaczenie miejsc na ciele które chcieliby zmienić.

Najprawdopodobniej uczniowie zaznaczą: kolor włosów, kształt nosa, wzrost, sylwetka.
Wyciągając wnioski należy zaznaczyć, że na życie i podejmowane decyzje większy wpływ niż kształt nosa ma wiedza, wyobraźnia i umiejętność podejmowania decyzji.

ZałącznikWielkość
km.png8.71 KB
men.png65.34 KB