Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Scenariusze

Sposoby porozumiewania się.


Przez Monika, 9 Listopad, 2009
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Sposoby porozumiewania się.

  • Sfera intymności sferą bezpieczeństwa
  • W górę
  • Telewizja konkurentką naszej wyobraźni.

„Tylko mędrzec potrafi słuchać, mówić umie każdy głupiec”

Mędrzec:
Patrzy w oczy, spokojnie siedzi, ośmiela, mówi zrównoważonym tonem, obserwuje język ciała, gesty, zwraca uwagę na mimikę, ton głosu, wie dokładnie co chce przekazać swojemu rozmówcy, posługuje się językiem zrozumiałym dla swojego rozmówcy, podaje informacje w sposób jasny , zwięzły i interesujący, zachęca do zadawanie pytań i wyjaśniania wątpliwości, sprawdza, czy jest dobrze rozumiany

Głupiec:
krzyczy, obraża, wyśmiewa, słyszy tylko własne argumenty, forsuje swoje zdanie za wszelką cenę,

Sposoby porozumiewania się :
1.Za pomocą głosu, bezpośrednio albo telefonicznie
2.Za pomocą mimiki, gestu,tonu głosu
3.Na piśmie: listy, gazety, książki,
4.Przekaz telewizyjny, internet

Porozumiewanie polega na przekazywaniu informacji przy pomocy sygnałów werbalnych i niewerbalnych. W świetle najnowszych badań okazuje się, że komunikacji bezsłowna czyli niewerbalna odgrywa w naszych kontaktach bardzo ważną rolę.

Największe znaczenie w przekazywaniu informacji ma
1.mowa ciała 55%
2.sposób mówienia 38%
3.słowa 7%

Słowa są odpowiedzialne jedynie za merytoryczną zawartość informacji, natomiast komunikaty niewerbalne decydują o charakterze relacji interpersonalnych między rozmówcami.
Sygnały niewerbalne to: postawa, mimika, głos gest, wzrok ruch, oddech i dystans fizyczny

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
    • Dom moich marzeń
    • Higiena okresu dojrzewania -zajęcia z podziałem na grupy
    • Abstynencja seksualna
    • Blaski i cienie koleżeństwa.
    • Cechy charakteru
    • Co to znaczy być dobrą koleżanką/kolegą i przyjacielem?
    • Dojrzewanie - co się ze mną dzieje?
    • Dojrzewanie chłopców
    • Dziewczęta – dojrzewanie
    • Higiena okresu dojrzewania
    • I wy studiujecie w "Akademii Dobra"
    • Ja w grupie rówieśniczej
    • Jak nie zgubić się w hipermarkecie życia.
    • Moje ciało zasługuje na szacunek
    • NIe zgadzam się na przemoc
    • Narkotyki - dlaczego Nie!
    • Nasze domowe tradycje i zwyczaje.
    • Odmienność płci – urokiem i wzajemnym uzupełnianiem się
    • Odpowiedzialność za słowo
    • Oswajanie antykoncepcji
    • Oswoić nieśmiałość
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi.
    • Pytania zadawane na lekcjach wdż
    • Rodzi się człowiek
    • Rodzi się człowiek.
    • Rodzina w życiu człowieka
    • Rola kobiety i mężczyzny w życiu rodziny.
    • Rozmawiamy o dojrzewaniu: poprawne nazewnictwo.
    • Rozsądne gospodarowanie pieniędzmi
    • Rozwiązywanie konfliktów.
    • Sfera intymności sferą bezpieczeństwa
    • Sposoby porozumiewania się.
    • Telewizja konkurentką naszej wyobraźni.
    • Trudny okres dojrzewania
    • Ukryty zabójca – Aids
    • W kręgu koleżanek i kolegów
    • Wzór scenariusza zajęć
    • Zakażenie wirusem HIV – rozwiązywanie codziennych problemów
    • Zrozumieć Rodziców - zrozumieć siebie
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska