Przejdź do treści
Strona główna
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Primary links

  • Dydaktyka
  • Rysunki
  • Scenariusze
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
  • Forum
  • Polecam
  • WDŻ - blog
  • Kontakt
  • Porozmawiajmy

Ścieżka nawigacyjna

  1. Strona główna
  2. Dydaktyka
  3. Scenariusze

Oswajanie antykoncepcji


Przez Monika, 10 Marzec, 2011
  • Zaloguj się aby dodawać komentarze

Odnośniki nawigacji książki Oswajanie antykoncepcji

  • Odpowiedzialność za słowo
  • W górę
  • Oswoić nieśmiałość

Wiedza o swoim organizmie, o tym jak funkcjonuje powinna należeć do kategorii podstawowych. Osobę, która nie wie jak działa jej organizm, nie potrafi nazwać i wskazać organów nie można uznać za wykształconą. Wiedza o ludzkiej płodności, od czego zależy, co na nią wpływa i czy człowiek może mieć na nią jakiś wpływ jest wiedzą praktyczną i użyteczną. To, w jaki sposób zostanie wykorzystana, pozostaje w gestii osobistych wyborów, do których młodego człowieka trzeba przygotować.

Zajęcia dotyczące antykoncepcji odbywają się z trzech powodów.
- niektórzy decydują się na współżycie seksualne w młodym wieku będąc nastolatkami. Dla nich ta wiedza jest bardzo istotna.
- niektórzy decydują się czekać dłużej z decyzją o podjęciu współżycia seksualnego, ale niemal zawsze przychodzi pewien moment w życiu, kiedy decydują się na ten krok. Wtedy wiedza o antykoncepcji również stanie się wiedzą użyteczną.
- wiedza stwarza także możliwość dyskusji z osobą, która w danej chwili potrzebuje rady. Rzetelna wiedza pomoże odróżnić prawdę od mitu, a często zdarza się, że w środowisku nastolatków, dla których źródłem wiedzy jak i dezinformacji są czasami są tylko rówieśnicy. Tym samym można pomóc komuś, uniknąć nieplanowanej ciąży.

Burza mózgów:

1. Jeśli ktoś, chce uniknąć nieplanowanej ciąży, w jaki sposób powinien postępować?
Abstynencja seksualna
środki antykoncepcyjne

2. Wyjaśnij, dlaczego używanie metod antykoncepcyjnych jest bezpieczniejsze, niż nie używanie żadnej z nich w sytuacji, kiedy chce się uniknąć nieplanowanej ciąży.

Dyskusja kierowana

3. Podaj powody, dla których o wyborze środków antykoncepcyjnych należy porozmawiać z rodzicami.

-uniknięcie tajemnic, utraty wzajemnego zaufania, poczucia winy i kłamstw
-otwarta rozmowa o antykoncepcji rodziców z dziećmi będzie dowodem na to, że nastolatek ma zaufanie do rodziców rodziców sprawi, że zacieśnią się więzy między nimi.
- rodzice jako osoby bardziej doświadczone mogą służyć pomocą lub pomóc znaleźć osobę, która skutecznie pomoże w rozwiązaniu problemów.
- rozmowa z rodzicami, z pewnością pomoże ocenić, czy decyzja o podjęciu współżycia seksualnego nie została podjęta przedwcześnie.

4. Podaj powody, dla których o wyborze środków antykoncepcyjnych młodzi ludzie powinni ze sobą porozmawiać .

- uniknięcie tajemnic, utraty wzajemnego zaufania, poczucia winy, zbyt wielkiej odpowiedzialności.
- rozmowa spowoduje, że wzmocnią się relacje między parą
- zabezpieczą obydwoje przed niechcianą ciążą
- młodzi, niedoświadczeni, mogą wzajemnie się wspierać na przykład w trakcie wizyty u lekarza.
-rozmowa pomoże używać wybranej metody prawidłowo
- rozmowa i wiedza na temat wybranej metody pomoże w poznaniu wzajemnych poglądów..
- wspólne podjęcie decyzji.

5. W każdej religii, kulturze, rodzinie istnieją poglądy, dotyczące metod antykoncepcyjnych. Oceniają czy stosowanie metod antykoncepcyjnych albo dokonywanie wyboru według swoich wierzeń i przekonań.
Wiedza ośrodkach antykoncepcyjnych, mechanizmach ich działania z pewnością nie przeszkodzi w dokonaniu wyborów.

6. Gdzie można uzyskać aktualne informacje na temat metod antykoncepcyjnych?
- rodzice,
- dorośli, do których mamy zaufanie
- lekarz
- internet (polecane strony)
- biblioteka

7. Co to znaczy, że wybrana metoda antykoncepcyjna jest skuteczna w 85% ?

Jeżeli 100 par stosuje wybraną metodę antykoncepcyjną przez jeden rok to prawdopodobieństwo przy 85% skuteczności niezaplanowana ciąża pojawi się u 15 par.
(wskaźnik Pearla)

  • Podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie
  • Program nauczania Wychowanie do życia w rodzinie dla klas V-VI Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
  • Przemoc i cyberprzemoc
  • Rysunki
  • Scenariusze
    • Dom moich marzeń
    • Higiena okresu dojrzewania -zajęcia z podziałem na grupy
    • Abstynencja seksualna
    • Blaski i cienie koleżeństwa.
    • Cechy charakteru
    • Co to znaczy być dobrą koleżanką/kolegą i przyjacielem?
    • Dojrzewanie - co się ze mną dzieje?
    • Dojrzewanie chłopców
    • Dziewczęta – dojrzewanie
    • Higiena okresu dojrzewania
    • I wy studiujecie w "Akademii Dobra"
    • Ja w grupie rówieśniczej
    • Jak nie zgubić się w hipermarkecie życia.
    • Moje ciało zasługuje na szacunek
    • NIe zgadzam się na przemoc
    • Narkotyki - dlaczego Nie!
    • Nasze domowe tradycje i zwyczaje.
    • Odmienność płci – urokiem i wzajemnym uzupełnianiem się
    • Odpowiedzialność za słowo
    • Oswajanie antykoncepcji
    • Oswoić nieśmiałość
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi – czyli o kształcie nosa i jego wpływie na życie.
    • Prawdziwi ludzie nie są idealni, idealni ludzie nie są prawdziwi.
    • Pytania zadawane na lekcjach wdż
    • Rodzi się człowiek
    • Rodzi się człowiek.
    • Rodzina w życiu człowieka
    • Rola kobiety i mężczyzny w życiu rodziny.
    • Rozmawiamy o dojrzewaniu: poprawne nazewnictwo.
    • Rozsądne gospodarowanie pieniędzmi
    • Rozwiązywanie konfliktów.
    • Sfera intymności sferą bezpieczeństwa
    • Sposoby porozumiewania się.
    • Telewizja konkurentką naszej wyobraźni.
    • Trudny okres dojrzewania
    • Ukryty zabójca – Aids
    • W kręgu koleżanek i kolegów
    • Wzór scenariusza zajęć
    • Zakażenie wirusem HIV – rozwiązywanie codziennych problemów
    • Zrozumieć Rodziców - zrozumieć siebie
  • Karty pracy
  • Pytania
  • Zabawy
WDŻ - Wychowanie do życia w rodzinie

Copyright 2009-2013 Monika Tofilska